دانلود دکلمه کوه در چاه از آلبوم ای نوح برو!

.: نویسنده: حسن حاجی قاسمی / گوینده: سحر کاهانی :.

برای دانلود رایگان دکلمه به ادامه مطلب مراجعه کنید


  • متن دکلمه کوه در چاه از آلبوم ای نوح برو! :

زیبای من! خفته در کدام داستانی که اینچنین صدای شکستنم را نمی شنویی؟!

گفته اند رفته ای روح سبز درخت را دوباره بیاوری، آخر می گویند سال های سال هست که درخت همیشه بهار، آلوده پاییزی شده که زیرکانه از صفحه تقویم نشت کرده است. چشمان جاده خشک شد. ای ابر بهاریم بیا...

بوته های خار دسیسه کرده اند تا شبنم پاک شقایق را بدزدند و به ریشه های آن تهمت بی ریشگی بزنند. نماز علف ها زیر پای رهگذران شکست.

دل آسمان پر است، می خواهد ببارد لیک بغض گلویش را گرفته و مدام غر می زند. همیشه امید هست ولی نا امیدی هم هست؛

می بینی زیبای من! امیدهایمان بوی نا گرفته. می ترسم... می ترسم از اینکه تو را ندیده از اینجا بروم.

حکایت عجیبی است! هابیل به دنیا می آییم و قابیل از دنیا می رویم. چند هزار سال گذشت و ما آدم نشدیم. می دانم، دلت از ما گرفته، ولی شقایق ها چه گناهی دارند.

زیبای من بیا! بیا تا بگویم چرا آدم نمی شویم. جمعه می آیی ، می دانم که می آیی. من در عصر جمعه هایی زندگی می کنم که در بازارش یوسف را ارزان تر از آبرو می فروشند...

ای یوسف در چاه، اگر برای ما نمی آیی، برای گرگ های بی گناه بیا...

 

 2 شهریور 91