نمایش رادیویی - رواج آتش پرستی

.: نویسنده: ناشناس  :.

برای دانلود رایگان دکلمه به ادامه مطلب مراجعه کنید


  • درباره نمایش :

هنگامی که قربانی هابیل پذیرفته شد و قابیل مشاهده کرد که آتش قربانی برادرش هابیل را قبول کرد و قربانی او را رد نمود، خشمگین شد، شیطان هم که یگانه دشمن سعادت بشر است وقت را غنیمت شمرد، برای گمراهی قابیل نزد او آمد و گفت: ای قابیل اینکه می بینی آتش قربانی برادرت هابیل را پذیرفت به این علت بود که هابیل آتش را می پرستید توهم اگر بخواهی قربانیت قبول شود، باید آتش را پرستش کنی. قابیل این نظر و رأی شیطان را پذیرفت ولیکن در جواب او گفت: آن آتش را نمی پرستم که هابیل می پرستید بلکه آتش دیگری را ستایش و پرستش می کنم و آنقدر در عبادت آتش کوشش خواهم کرد تا قربانی مرا مانند قربانی هابیل بپذیرد. آنگاه به راهنمایی شیطان آتشکده ای ساخت و قربانی های بسیاری در آتش افکند تا بسوخت و چنان به آتش پرستی مشغول شد که به کلی از خدای عزوجل غافل گردیده و بی خبر بود، به طوری که بعضی از فرزندانش جز آتش پرستی چیز دیگری از او به ارث نبردند و با گذشت زمان آتش پرستی رواج کامل یافت.

بعضی نوشته اند که آتش پرستی از زمان حضرت ابراهیم (ع) شروع گردید و علتش این بود: که نمرد وقتی که از بحث و گفتگو با  حضرت ابراهیم عاجز شد آتشی فراهم کرده و او را در آتش انداخت و آن حضرت نسوخت، شیطان به صورت انسان ظاهرشده به نزد مردم آمد و گفت: چون ابراهیم به آتش احترام کرد به این علت آتش او را نسوزاند پس شما هم به آتش احترام کنید تا در امان باشید.

با این وسوسه ی شیطانی در میان مردم آتش پرستی شایع گردید و می توان گفت که طبق حدیث منشأ آتش پرستی قابیل بوده است و بعد از مدتی از خاطره ها محو شده و دوباره از زمان حضرت ابراهیم رواج یافته است.

   

 

::::  دانلود فایل  ::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

            دانلود نمایش رادیویی رواج آتش پرستی   03:29   دانلود با کیفیت 128
                       

 


  ::: برای حمایت از آثار صوتی منتشر شده در سایت اینجا کلیک کنید :::