دکلمه اما تو نه

.: نویسنده: حسن حاجی قاسمی / گوینده: فهیمه سبزواری  :.

برای دانلود رایگان دکلمه به ادامه مطلب مراجعه کنید


متن دکلمه اما تو نه:

در آینه نگاه میکنم، تو را می بینم، فاصله ی بین ما یک شیشه است. به راستی کداممان در آینه هستیم من یا تو؟ یا فاصله میان ما؟!

 من می خندم؛ اما تو نه! گریه میکنم؛ اما تو نه! عاشق می شوم؛ اما تو نه!

 از هر مسیر که به تو نزدیک می شدم تمام ورود ها ممنوع می شد. تو به گذشته تعلق داری یا من از اهالی آینده که مرا اجازه برگشت نیست؟ نگاه نکن دارم سراب می شوم، ماهی درون تنگ سینه ام دارد جان می دهد. یا تو برو یا من؟!

من که نمی توانم، تو برو بگذار بگویم این آینه نیست دیوار است دلی داری به عمق پنجره.

چرا نمی روی؟ چرا چیزی نمی گویی؟ من پایان کدام مسیرم که به عمقم راه یافتی؟ به کجا می خواهی برسی؟ تو مرا به تورات قسم دادی و من تو را به قرآن.

که با هم باشیم. نمی دانستم که دینت، دِینت را می شکند و می روی . تنها برایم یک قاب عکس می گذاری. تو در آینه ای و من در این جهان؛ به زودی خواهمت دید.